Mluvím-li o okultní symbolice, zahrnuji do ní všechny aspekty od tradičních okultních nauk, přes hermetismus, astrologii až k alchymii. Často narážím na velkou nevědomost při konstrukcích lamenů, pečetí a rituálních pomůcek, kdy mladí učenci prostě překreslují a překreslují a nejsou si vůbec vědomi smyslu a síly znaků, které tak bez rozmyslu využívají.
O okultní symbolice vyšlo v historii mnoho specifických knih, které dnes slouží pravým učencům ku pomoci, byť jsou to díla, která patrně nikdy nespatřila více světla než v soukromých archivech a starých univerzitních studovnách. Přesto můžeme děkovat pracovitosti jednoho velkého člověka, univerzitnímu profesoru, který strávil několik let právě s těmito prastarými svazky a dokončil své monumentální dílo v obsáhlé osobní práci. Tento člověk se jmenuje Fred Gettings a jeho rukama prošlo více jak třista unikátních děl, ze kterých čerpal. Zmiňme pro zajímavost jen některá, jako jsou:
- Latinské vydání Anulorum experimenta z roku 1303 od Pietro de Abano (Italský učenec, filosof, astrolog a profesor medicíny, který zemřel při inkvizičním procesu.)
- Astrologiae iudiciariae ysagogica z roku 1559 od Jean Taisnier (Belgický hudebník, astrolog, matematik, okultní učenec a přírodopisec, který scestoval doslova a do písmene celý svět.)
- Hermeneia, Das ist ein Onomasticum lnterpretatio odor erklerunge z roku 1574, od Leonhart Thurneisser zum Thurn (Velký německý alchymista, který se narodil ve zlatnické rodině. Po jeho znalostech metalurgie a vydaných dílech doslova šílely všechny rosekruciánské řády.)
- Paradoxa Emblemata z roku 1717 od Dionysius Andreas Freher (Nemecký křesťanský mystik a alchymista.)
Gettings se při svém výzkumu značně zamotával do spletitosti analogických návazností, propojení všech oborů, ale i do různých chyb, které se v mnoha dílech přepisují z jednoho do druhého. Vše si velice dobře uvědomoval a proto vybudoval vlastní systém rozdělení a třídění, který mu později napomáhal v celé monstrózní práci s lepší orientací. Jen pro představu
– prošel a zpracoval přibližně 9000 symbolů.
Takto sám komentoval zmatky v astrologické symbolice:
Astrologické zápisy získaly důkladnější „graficky etymologické“ ošetření než ty ostatní. Jednoduše to bylo možné, protože rozsáhlá dokumentace umožňuje vytvořit jasnější obraz vývoje těchto znaků. Kupodivu, tyto astrologické znaky odhalují grafické etymologie, které uvádí ve zmatek populárnější teorie týkající se jejich tvarů. Vyvaroval jsem se těch nezodpovědných a smyšlených, ale přesto jsem se současně pokusil dát nějaké naznačení obecného názoru, výchozího pro jednotlivý tvar, zaznamenáním populární etymologie, dokonce i v těch případech, kde jsem věděl, že to není přesné. Tak jsem zabránil zmiňovat se o smyšlených výkladech ze SUCHER 1971 a přesto jsem zpracoval zastaralé návrhy z AGGRIPA 1510, a dokonce i moderní „logické výklady“ takových astrologů, jako HONE 1951.
Práce Freda Gettingse byla mravenčí a v této oblasti je nepřekonatelná. Sám navrhuje všechny názvy, jako jsou „znaky“, „symboly“, „ikony“ atd., zahrnout do jednotného pojmenování „sigily“, které mu připadá všeobjemné a ideální.
Při své práci buduje nejen řadu unikátních třídících systémů, ale zpracované znaky, či chcete-li sigily, ponechává v základním klasifikačním seznamu, ve skupině hermetických studií, ve kterých se nejobvykleji nachází. Tyto zkratky, se kterými se budete setkávat i v našem seriálu, jsou:
Alc. Alchymický
Ast. Astrologický
Geo. Geomantický
Occ. Okultní
Pal. Palmistický (Chiromantický)
Rel. Náboženský
Kdekoliv to bylo možné, používal jsem pro záhlaví (název) jedno slovo, ale to by nemělo zaslepovat skutečnost, že všechny okultní sigily jsou mnohovrstvé ve významu; v tomto případě BLAVATSKÁ byla srozumitelná, když tvrdila, že mnoho okultních symbolů je určeno ke čtení na sedmi úrovních. Je to pravděpodobně tato nepochybná sedmerost povahy sigilických významů, které do jisté míry vysvětlují, proč jsem se cítil poněkud frustrovaný při definicích, které jsem dával mnohým z těchto znaků, protože vlastně každý sigil může být předmětem nejméně celého odstavce vysvětlení a v některých případech, opravdu, jako u sigilů anknh , sphragis nebo monáda by mohla být užitečně napsána celá kniha.
S touto myšlenkou prosím celou studii přijměte, neboť i my k tomuto seriálu taktéž přistupujeme v podobném duchu. Není naším záměrem předat Vám kompletní práci Freda Geetingse, neboť si myslíme, že je otázkou každého orákula, každé hermetické školy, každého řádu, aby sám sbíral vzácná díla a práce pečlivých učenců, jež pak budou předávat svým žákům.
Část z práce Freda Geetingse – a to mystická písma – byla uvedena i v námi vydané knize ISIS milenium.