(Lunwer)
Skutečná cena a váha věcí, není v jejich obalu, který já nyní předkládám, ale v podstatě, která zůstává čtenáři skrytá, pokud jí bude hledat v textu.
Podstata všech mých textů je ve čtenáři samotném.
Není mým cílem popisovat doby dávno minulé…to ani nejde, protože jak pravil jeden moudrý člověk: „Kdo se o to pokusí, chytí se do pasti, kterou nám historie nachystala.“
Není proto jednoduché popisovat to co se událo už dávno.
Druidská moudrost praví, že žádný člověk současného věku nemůže dostatečně porozumět věku minulému jakožto i těm před ním a po nich…
Současný člověk může své snažení uplatnit v hledání podstat, které se dochovaly do doby současné, ve které žije.
Těžko by se dnes mohlo říci, že rituály prováděné jsou autentické a přesto takové mohou být.
Musíme ovšem zavřít oči a ponořit se hluboko do duše, do těch míst, kde se divocí koně prohánějí na pastvinách, kde zvěř běhá po lesích nerušena výstřely z pušek, do míst které popsal G. I. Caesar jako místa, kde „žijí světlá zvířata podobná koním avšak s jedním rohem antilopy“…
V těchto místech se skrývá část nás samotných…ta část, která přesně ví co a jak se má odehrávat, jak se má na co nahlížet a jak se má co hodnotit…
Předkládám proto spíše malé indicie, které jsem posbíral z rozličných textů i knih, doplněné o vlastní domněnky i zkušenosti uplatněné při svém působení jako Druid, ať už v kmeni Deraois, nebo na volných cestách života.
Texty, popisující oslavy Keltských svátků mohou být ovšem velmi snadno zaměněny za “návody na rituály“, které se praktikují dnes různými kulty a sektami – to ovšem není cílem těchto textů a rozhodně nejsou opisy těchto praktik(ač se to může zdát).
Mají za úkol spíše přiblížit čtenářům možné alternativy praktikování oslav.
To ovšem neznamená, že nemohou být použity pro oslavné účely.
Jejich znění je totiž až na výjimky není kompletní, čehož ovšem nelze dosáhnout vzhledem k rozličnosti a různorodosti, kmenovým odchylkám a územním rozdílům a záleží už na každém, jak se k textům postaví.
Většina ze sebraného materiálu pochází z dochovaných pověstí na území Hercynského lesa, čili z České kotliny , ale najdou se i prameny ze Skotska, Irska, Bretaně, Francie i Anglie.
Některé důležité poznámky přicházejí ale i z oblasti Německa i jiných koutů Evropy.
Proto se například můžete ptát jak vím že právě Hogmanai byl slaven 31.12. Vycházím z logiky, cítění a historických pramenů.
Neberte prosím tyto popisy jako jediné a správné, ale jako možné.
Přináším tedy pohled současného Kelta na tyto praktiky a ohledem na jejich minulou slávu.
Přeji příjemné čtení.
Lunwer ap Deraois
Není mým cílem popisovat doby dávno minulé…to ani nejde, protože jak pravil jeden moudrý člověk: „Kdo se o to pokusí, chytí se do pasti, kterou nám historie nachystala.“
Není proto jednoduché popisovat to co se událo už dávno.
Druidská moudrost praví, že žádný člověk současného věku nemůže dostatečně porozumět věku minulému jakožto i těm před ním a po nich…
Současný člověk může své snažení uplatnit v hledání podstat, které se dochovaly do doby současné, ve které žije.
Těžko by se dnes mohlo říci, že rituály prováděné jsou autentické a přesto takové mohou být.
Musíme ovšem zavřít oči a ponořit se hluboko do duše, do těch míst, kde se divocí koně prohánějí na pastvinách, kde zvěř běhá po lesích nerušena výstřely z pušek, do míst které popsal G. I. Caesar jako místa, kde „žijí světlá zvířata podobná koním avšak s jedním rohem antilopy“…
V těchto místech se skrývá část nás samotných…ta část, která přesně ví co a jak se má odehrávat, jak se má na co nahlížet a jak se má co hodnotit…
Předkládám proto spíše malé indicie, které jsem posbíral z rozličných textů i knih, doplněné o vlastní domněnky i zkušenosti uplatněné při svém působení jako Druid, ať už v kmeni Deraois, nebo na volných cestách života.
Texty, popisující oslavy Keltských svátků mohou být ovšem velmi snadno zaměněny za “návody na rituály“, které se praktikují dnes různými kulty a sektami – to ovšem není cílem těchto textů a rozhodně nejsou opisy těchto praktik(ač se to může zdát).
Mají za úkol spíše přiblížit čtenářům možné alternativy praktikování oslav.
To ovšem neznamená, že nemohou být použity pro oslavné účely.
Jejich znění je totiž až na výjimky není kompletní, čehož ovšem nelze dosáhnout vzhledem k rozličnosti a různorodosti, kmenovým odchylkám a územním rozdílům a záleží už na každém, jak se k textům postaví.
Většina ze sebraného materiálu pochází z dochovaných pověstí na území Hercynského lesa, čili z České kotliny , ale najdou se i prameny ze Skotska, Irska, Bretaně, Francie i Anglie.
Některé důležité poznámky přicházejí ale i z oblasti Německa i jiných koutů Evropy.
Proto se například můžete ptát jak vím že právě Hogmanai byl slaven 31.12. Vycházím z logiky, cítění a historických pramenů.
Neberte prosím tyto popisy jako jediné a správné, ale jako možné.
Přináším tedy pohled současného Kelta na tyto praktiky a ohledem na jejich minulou slávu.
Přeji příjemné čtení.
Lunwer ap Deraois